Предоставено от Blogger.

Как да напълнея, как да кача килограми здравословно?

Прочели сте правилно, няма грешка и в заглавието, има хора които са слаби и искат да качат някой килограм. Причините могат да са различни, от това че теглото ви е твърде ниско за височината, до фитнес „маниаци“ желаещи да натрупат мускулна маса. Тези от вас, на които всичко, което хапнете ви се лепи ще кажете какво толкова, но за хората с бърз метаболизъм това си е истински проблем.

Ако сте слаби и искате да напълнеете, хубаво е преди да опитате промяна на хранителния режим, да направите консултация с личния лекар. Понякога ниското тегло се дължи на хиперфункция на щитовидната жлеза, направете си изследвания на жлезите с вътрешна секреция при ендокринолог. Някои хора претърпели силен стрес компенсират душевното неразположение, като повишават апетита и теглото си, но хората са различни и някои реагират, като губят апетит и отслабват. Така че, първото което трябва да направите ако сте с тегло доста под нормата е консултация с личния лекър, за да се отхвърли като причина здравословното ви състояние.

Здравословно повишаване на теглото

За хората които се опитват да наддадат на тегло това може да бъде истинско предизвикателство. Причините заради които искате да качите килограми могат да бъдат здравословни, липса на апетит, качването на мускулна маса или просто се опитвате да преодолеете слабост, която ви е по наследство. Ако поднорменото ви тегло не се дължи на здравословни проблеми и искате да качите някой килограм правете го по здравословния начин. Съсредоточете се върху здравословни храни, за да наддавате на тегло, защото въпреки че имате повече свобода на действие с калории, правилното хранене е от първостепенно значение. Ако сте с поднормено тегло целта трябва да ви е да наддавате на килограми постепенно, докато достигнете тегло, което е здравословно за вашия ръст и възраст. Много е важно да наддавате на тегло по правилния начин, а не като ядете сладкиши, чипс, газирани напитки и други висококалорични храни пълни с наситени мазнини и захар. Тези храни могат да увеличат телесната ви мазнина вместо телесната ви маса. Вместо това се стремете към три хранeния на ден, няколко закуски и здравословни принципи на хранене.

Висококалорийни храни

Храните с най-много калории и хранителни вещества са тези с високо съдържание на мазнини. Растителните мазнини от ядки, фъстъци, семена, фъстъчено и бадемово масла, авокадо са големи източници на здравословни мазнини, заредени с хранителни вещества и калории. Мазнините от животински продукти осигуряват същото количество калории, като от растителните мазнини, но съдържат наситени мазнини, които могат да увеличат лошия холестерол. Пийте висококалорични сокове вместо вода и избирайте по-калорични хранителни подправки като майонеза. Яжте ядки или ги настържете върху супи, салати, зърнени храни, десерти и печива, добавяйте ги към протеини, фибри, здравословни мазнини и др. Мюсли с добавени ядки и сушени плодове е концентриран източник на хранителни калории. Сушените плодове също са концентриран източник на калории, които могат да се добавят към салати, кисело мляко, зърнени храни, десерти и миксове. Картофите са идеални за гарнитура, а когато ги готвите добавете ароматизирани масла, мляко, сирене, зеленчуци и бобови култури. Друг лесен начин за увеличаването на калориите е добавянето на зехтин на зеленчуци, салати, пълнозърнести храни, супи, гювечи и яхнии. Най-подходящите храни за качване на мускулна маса са постните протеини, като пилешко и бяла риба, комбинирани с бял ориз.

Съвети за възбуждане на апетита

Когато яденето не привлича вниманието ви има няколко начина, които спомагат стимулирането на апетита:

  • Една малка разходка преди ядене е един от многото начини за събуждане на апетита.
  • Когато не сте гладни избора на любимите ви храни може да спомогне подобрението на апетита.
  • Използвайте повече подправки и билки за овкусяването на храната.
  • Течностите включително и водата може да ви „надуят“. Пийте течностите отделно за да освободите място за храната.
  • Яжте плодове, сладкия им вкус също може да възбуди апетита.


Категория:

22 коментара:

За фитнес каза...

Добра е идеята за висококалоричните храни и е добре, че са споменати кои са полезни и кои не.

U-BG каза...

Да защото когато човек иска да качи килограми се насочва първо към сладкото. Благодарим ви за коментара.

Анонимен каза...

Ям по много от всичко това,не съм болна и пак съм си 45кг.на 1,55см

U-BG каза...

Ами вие сте добре като височина и килограми. Всичко зависи и от възраст, обмяна на веществата движение.

Мими каза...

Здравейте, на 25г. съм, 185см. и тежа 47кг. Нямам апетит, ям по 1 път на ден в по-големи количества, но има дни в които не хапвам нищо. Какво да направя, за да кача някой килограм за максимално кратко време? Може би да пия някакъв протеин?! Последната седмица всичко ме боли и нямам сила да стана от леглото, но все пак го правя, тъй като целодневно съм в движение. Благодаря предварително.

U-BG каза...

Трябва според мен да се посъветвате с лекар да ти направят евентуални изследвания за да се разбере дали нямате здравословен проблем и след това прочетете съветите за възбуждане на апетита в статията.

Анонимен каза...

Аз съм 168 см и съм 48 съм. искам поне 50 да стана защото ребрата ми изглежзат ужасно, кожата ми е много тънка и всичките ми кости се виждат което е много грозно а и за тази голи ребра не може да се захване никакъв бюст

U-BG каза...

Здравей, мисля че два килограма няма да променят нещата. Трябва да се стремите да покачите значително теглото си, като начало с 5,6 кг., а на по-късен етап до към 10 кг. Моят съвет е да се посъветвате с диетолог, който да ви изработи индивидуален хранителен режим.

Анонимен каза...

Аз съм на 13 и съм 32 кг. Висока съм 156см. Имам апетит,нормален,но не качвам бързо.Не знам какво да правя!!?!

U-BG каза...

Здравей,на тази възраст все още се развиваш възможно е сега да растеш на ръст. Спокойно с времето всичко ще си дойде на мястото.

Unknown каза...

а аз съм 40 кг, а съм 1,68

Tosheto каза...

Здравей аз съм на 18 и съм 52кг.Висок съм 165см искам да кача поне да стана 62кг.Ще може ли да ми кажете как да кача кг.Благодаря предварително.

габи Георгиева каза...

На 11 сам 1.47 тежа 34 кг нямам график на хранене ям когато сам хладна а аз постоянно сам гладна и немога да надебелея

Анонимен каза...

Здравей. Аз съм на 15 и тежат около 47 килограма и съм висока 1.70..Ям и имам апетит но нещо не мога да напълня. .

Анонимен каза...

As sam 188 70 kilograma rabota v anglia bez pochiven den 5 po 12chasa i dva po 7 postoqnno sam krak i nemoga da napalneq 1 godina kvo da qm che dakachvam

Анонимен каза...

Здравейте, аз съм 165 см и 47 кг, всички казват, че съм много слаба, аз не мисля точно така, но нямам дупе и краката ми са слаби, как да кача точно там, иначе нагоре не съм чак толкова слаба, кокали не стърчат, доже имам коремче, може би структура...

ДЦП дечица каза...

Дъщеря ми е на 7 години с диагноза ДЦП и тежи 11 кг.Поради големия спазъм трудно се храни и тези рецепти и съвети почти не могат да ни помогнат. Можете ли да дадете съвети за такива пациенти? Вече се чудя какво да измислям и да й давам за да не умре от глад.

U-BG каза...

Здравейте, първо разбира се задължително консултация с невролог и то такъв с по-дълъг опит. Детето приемало ли е медикаменти за релаксиране на мускулатурата? Според мен като непрофесионалист проблема с ниското тегло е спазамът, който стяга стомаха или коремната област, което му пречи да се храни. Докторът може да му изпише подходящи медикаменти за отпускане на мускулатурата, което според мен ще му повлияе добре. Също може да го попитате за подходяща диета при тези пациенти.

Unknown каза...

Добър ден. На 18 години съм , висока 162см. И тежа 41.3 кг. Искам да наддава поне малко , ребрата ми се броят в буквалния смисъл . Талията ми е като на 12-годишно момиче , не мога да си намирам дрехи , та кво остана за сутиени . Може ли някой да помогне ?

U-BG каза...

Здравей, според мен ти още растеш и следващите месеци или години нещата ще си дойдат на мястото. Освен със съветите в статията с друго не можем да ви помогнем освен да ви посъветваме да се срещнете и консултирате с диетолог.

Анонимен каза...

Здравейте, аз съм 162см и тежа 47кг. Постоянно ме питат дали съм добре да не би да съм болна от нещо . Нямам хранителен режим - много рядко закусвам и то ако съм вече много гладна , обядвам всеки ден , вечер може да се каже че ям но като количество е доста малко. Имам двама сина които ядат повече от мен. Искам да сложа някое селце, но не ми се получава. Т

U-BG каза...

Опитвайте сутрин да хапвате може да е малко но когато сложите нещо в стомаха той започва да работи и до обед ще сте още по гладна. Двата ви сина малки ли са? Когато децата са малки и се грижите вие за тях, а не баба им е възможно да изгаряте повече калории отколкото си набавяте чрез храната.

Публикуване на коментар

Ако статията Ви е харесала споделете я от бутона в ляво или напишете коментар, ние ще ви отговорим.

 

Чат

Хороскоп

Вицове


Вицове от http://bg.thefun.net/