Предоставено от Blogger.

Може ли да има успешен онлайн бизнес без SEO?

Изглежда все още има хора, които търсят отговора на този въпрос, докато бизнесът им плавно потъва надолу

Формулата на успешния онлайн бизнес е: идеи, предприемчив дух, качествен сайт, seo с добра цена и правилен маркетингов микс. Тя звучи толкова лесно отстрани, а на практика нещата са комплексни, неразривно свързани едни с други и никое от звената не е за подценяване.

Все още има хора, които се питат може ли да се наредят в групата на победителите и да са основен конкурент, ако сайтът им не е оптимизиран. В търсене на отговора, те не обръщат внимание, че бизнесът им се е насочил право към дъното. Колкото и бавен да ви се струва процесът на потъването, то е гарантирано, ако мислите че инвестицията за SEO надали си заслужава.

А заслужава ли си?

Краткият и бърз отговор на този въпрос е, че не просто си заслужава, тя е задължителна.

Да създадеш качествен сайт изобщо не е достатъчно, защото това не ти гарантира нито клиенти, нито посещения, нито възвръщаемост на вложените средства.

Разбира се, че има сайтове, които не се нуждаят от SEO. Това са интернет средища, които не разчитат на широката аудитория и имат финансиране, например от държавата. Сайтът на градската библиотека обаче не може да се мери с вашия, по-скоро вие не може да се мерите с техния и обстоятелствата налагат да вземете по-различни мерки.

Когато си горд собственик на новоизлюпил се сайт, ти вече си представяш светлото бъдеще, а съвсем скоро осъзнаваш, че то все повече ти се изплъзва.

Преимуществата на оптимизирания сайт са много съществени. Макар да не могат да бъдат обобщени с няколко думи, те се състоят преди всичко в това, че онлайн „къщата“ на бизнеса ви става изключително гостоприемна и лесно намираема за потребителите, а те не спират да ви захранват с вниманието си. За вас остава удоволствието от реалните резултати, увеличаване на таргетирания трафик и ръстта на конверсиите.  

Да върнем лентата назад

Ако проследим историята, трябва да отбележим, че нещата преди бяха далеч по-прости. Сайтовете бяха малко на брой, а прийомите да се позиционираш в своята ниша, почти аматьорски. Основните подходи бяха свързани с пренасищането с ключови думи и с количеството на външни линкове, които препращат към сайта. Целта беше началната страница да се класира при всякакви варианти на търсения в Google.

Нещата се промениха значително. Търсачките се модернизираха и вече са снабдени с алгоритми, които отсяват спама, лошите линкове и калпавото съдържание. Вече е важна темата, съответната страница, полезната информация, която дава и най-вече дали ще остане доволен потребителя от нея.  

Практиките, които са наложени в момента, са ориентирани към потребителското поведение и задоволяването на очакванията на потенциалните клиенти. Ако вашата цел е да се наредите сред големите имена в онлайн бизнеса, трябва да се грижите за интереса на хората, които влизат в таргет групата ви.



Стъпките в SEO

Специалистите наблягат на две стратегии – онсайт оптимизация (техническо, вътрешно seo) и офсайт оптимизация (всичко, което се прави извън сайта, но има за цел да донесе дивиденти на самия сайт).

Първата част касае всичко, което е свързано със самия уеб сайт – неговия дизайн, код, структурата, отделните елементи, бързината му и начина, по който реагират потребителите.

При офсайт става дума за брандинг, PR, линк билдинг и прочие.

Когато системата функционира, вие имате добре оптимизиран сайт, който отговаря на изискванията на търсачките и потребителите за качество, стойност, популярност и бързина. Трафикът е адекватен на нуждите и привлича директно купувачите.

Вие вече може да се похвалите с достойно място при търсене в Google, а това означава само едно – зашеметяващи резултати и подсигурен успех на онлайн начинанието ви.

Категория:

0 коментара:

Публикуване на коментар

Ако статията Ви е харесала споделете я от бутона в ляво или напишете коментар, ние ще ви отговорим.